Internet marketing staat ook wel bekend als online marketing. Met de intrede van het internet is er voor bedrijven ontzettend veel veranderd. Waar reclame in eerste instantie alleen gedrukt bestond, hebben steeds meer bedrijven inmiddels de overstap gemaakt naar online, dan wel een combi van online en gedrukte reclame. Online marketing is dankzij haar veelzijdigheid erg interessant voor kleine én grote ondernemers. Wat zijn de belangrijkste voordelen van internet marketing? Efficiënter omgaan met je reclamebudgetWanneer je online succes wilt genereren, dan is het essentieel om jezelf in het online geweld te mengen. Hoewel termen als Adwords, affiliate marketing, display advertising en SEO een relatief duur imago hebben, valt dit in de praktijk reuze mee. Sterker nog, je bepaalt zelf in hoeverre je mee wilt gaan in de strijd om het bereiken van je doelgroep. Zit je in een verzadigde markt, dan is het lastig om jezelf te onderscheiden. Produceer je een uniek product, dan is dat heel anders. Voor welk concept in internet marketing je ook kiest, je hebt praktisch altijd zelf in de hand hoeveel geld je uitgeeft. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het grootste voordeel van online adverteren: vrijwel alles is tegenwoordig meetbaar. Het resultaat? Je weet precies hoe efficiënt jouw online campagne is geweest. Het is mogelijk om A/B testing uit te voeren, en zo te kijken welke advertentie(set) resulteert in het beste rendement. Daar komt bij dat de bedrijven niet alleen zijn als het gaat om de online transmissie. Steeds meer mensen zoeken online naar producten, diensten of informatie. Kies je niet, dan wel te laat voor internet marketing, dan verlies je de strijd met de concurrentie. Een extra kanaal om te verkopenIn diverse branches merken bedrijven de voordelen van online. Hoewel jouw product uitsluitend voor fysiek gebruik bedoeld kan zijn, is het toch goed mogelijk dat jouw markt voornamelijk op internet te vinden is, en minder snel jouw fysieke pand zal bezoeken. Je wilt de omzet die online ligt te wachten uiteraard niet mislopen. Zorg je met internet marketing voor een persoonlijke aanpak, waardoor je jezelf weet te onderscheiden van massa marketing, dan komt de doelgroep naar jou. Massa marketing is leuk, maar doorgaans ook duur. Online adverteren houdt in dat je de doelgroep, locatie, leeftijden, interesses en meer factoren zelf kunt bepalen. Het online resultaat is meetbaar, en dat geeft jou de essentiële informatie om in de toekomst de doelgroep te blijven bereiken. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Visitekaartjes afdrukken en bestellen Het online bestellen van een visitekaartje was nog nooit zo gemakkelijk. Maar waar gebruik je een visitekaartje nou eigenlijk voor? Voor wie is het handig...
- LG heeft de sprong naar de top gemaakt LG is op dit moment een van de bekendste telefoon producenten van Europa. Jaarlijks verkoopt men miljoenen mobiele telefoons. Onlangs heeft het bedrijf een nieuwe...
- Het is klaar met Motorola Als je niet de afgelopen 20 jaar onder een steen hebt gelegen dan ken je de naam Motorola wel. De mobieltjes maker uit de Verenigde...
- Waarom je je online marketing moet uitbesteden Online marketing is iets van de laatste jaren. Hiermee bereik je marketing doelen door gebruik van het internet. Hierbij geldt dat je online marketing kunt...
- Grote roll up banners Het mooiste is als je een grote roll up banner hebt die de aandacht pakt op bijvoorbeeld een beurs. Je wilt wel dat je aandacht...
- Waarom is een doelgroep bepalen zo belangrijk? Heel veel bedrijven hebben behoefte aan het bepalen van een website. Waarom? Hiermee kunnen ze zien waar zij hun product dan wel dienst oprichten. Het...