SEO-analyse zelf maken of beter uitbesteden?

      Reacties uitgeschakeld voor SEO-analyse zelf maken of beter uitbesteden?

Veel start-up onderzoeken of je beter zelf een SEO analyse kan maken en uitvoeren of dat zij dat uit handen geven. Mijn voorstel daarbij is om een SEO analyse laten maken. Je hebt namelijk veel meer zekerheid dat je bedrijf zou slagen. Niet alleen wordt het professioneel aangepakt het kost je ook veel minder tijd. Doordat het je bijna geen tijd kost kan jij je focussen op andere dingen zoals je marketing strategie. Ook dat nemen veel bedrijven uit handen. Veel bedrijven zijn namelijk alleen gespecialiseerd met wat hun verkoop is. Dat kan zowel producten als diensten zijn. Als een nieuw drijf zou ik dus eerst kijken wat nu precies je grootste concurrenten doen.

 

Meestal is het geval dat je concurrenten langer in de markt zitten. Zij kunnen er dus voor kiezen om een put out of een stay out strategie toe te passen. Dat houd in dat het voor jouw eigenlijk helemaal niet meer relevant om in die markt te gaan stappen. Dat komt omdat de concurrentie dan tijdelijk de prijzen zo laag zetten dat iedereen toch nog naar de concurrenten loopt omdat jij die prijzen niet kan geven. Mocht dat niet het geval zijn moet je er voor zorgen dat jou bedrijf iets uniek maakt. Dat kan zijn de service die je bied of dat jouw product net iets extra’s hebben dat de andere producten van de concurrentie niet hebben.

Marketing zelf maken of het ook uitbesteden?

In de meeste gevallen laten bedrijven het tegenwoordig allemaal doen door andere bedrijven. Dat komt omdat steeds meer bedrijven gespecialiseerd zijn in het creëren van goede marketing. Buiten dat een ander bedrijf dat professioneler kan aanpakken kan je je weer meer focussen op bijvoorbeeld het inkopen van jouw producten of het uitvoeren van jouw diensten. Vaak huur je z’n bedrijf in voor een lange termijn. Niet alleen voor marketing, maar ook voor een SEO-analyse meer informatie bekijk je hier. Als je een bedrijf wilt beginnen kijk je vast ook naar een toekomst beeld. Het zo geheten missie en visie. Missie staat voor: waar sta je voor bedrijf zijnde en visie is waar ga je voor. Wat zijn jou doelen en voor wanneer wil jij je doelen behaald hebben. Het is van belang dat als je je doel hebt behaald dat je steeds nieuwe doelen gaat stellen.

 

Dat is belangrijk voor het blijven innoveren van je product. Niet alleen voor je product, maar ook voor je concurrenten het is uiteindelijk ook de bedoeling dat je van je concurrenten wint en dat jij de marktleider bent. Om dat te bereiken is het van belang dat je veel doorzettingsvermogen hebt. Veel bedrijven laten het daarbij zitten en stoppen al vrij snel met hun onderneming terwijl andere bedrijven juist doorzetten en hun succes behalen.