Nexd media
Image default
Marketing

Gebruik Google Ads om je naamsbekendheid te vergroten

Bij Conversies.nl, een website voor online marketing in Groningen, kun je trainingen volgen in Google Ads, een nieuwe manier van adverteren. Google Ads zijn online advertenties die tevoorschijn komen bij de zoekresultaten op Google. Bij de advertenties maak je gebruik van zoekwoorden. Als mensen dat zoekwoord Googelen, bestaat er een kans dat ze jouw advertentie tegenkomen en op die manier naar jouw website gaan. Hierdoor is de kans groter dat ze producten bij jouw bedrijf kopen.

Hoe werken Google Ads?

In tegenstelling tot de ouderwetse manieren van adverteren – denk aan folders of flyers – wordt door Google Ads meteen de juiste doelgroep bereikt. Mensen krijgen jouw advertentie namelijk alleen maar te zien als ze zijn geïnteresseerd in producten of diensten die je bedrijf aanbiedt. Aangezien deze mensen toch al op zoek waren naar jouw producten of diensten, is de kans groot dat ze ook daadwerkelijk iets kopen wanneer ze je website hebben ontdekt.

Vindbaarheid

Mensen die jouw website al eens hebben bezocht, krijgen de advertenties voortaan te zien. De kans is groot dat de klanten nogmaals iets bij je zullen kopen. Bovendien kun je je advertenties richten op een bepaalde regio. Als jij een bedrijf in Rotterdam hebt, hebben mensen woonachtig in Maastricht natuurlijk niks aan je advertentie. Je kunt eenvoudig je locatie instellen, zodat potentiële klanten in je eigen regio jouw advertentie zien en naar je bedrijf komen.

Google Ads duur?

Je gaat er misschien van uit dat het adverteren aan de hand van Google Ads duur is. Het tegendeel is echter waar. Google Ads is juist goedkoper dan de traditionele adverteermethoden. Je betaalt namelijk pas voor de advertentie, als iemand erop klikt. Zo weet je zeker dat je de advertentie niet voor niks hebt geplaatst. Bovendien kun je zelf de prijs bepalen door te bieden. Dat kan al vanaf een heel laag bedrag. Let wel op dat je advertentie wel pas wordt geplaatst als er een redelijk bedrag tegenover staat. Bied dus niet te laag.

Nog meer voordelen

Buiten het feit dat Google Ads dus niet duur zijn, kleven er nog meer voordelen aan. Aangezien er gebruik wordt gemaakt van een database, wordt de advertentie altijd automatisch bijgewerkt. Als een bepaald product niet meer op voorraad is, wordt deze ook niet meer geadverteerd. Bovendien kun je zelf ook op ieder moment je Google advertentie aanpassen. Door middel van statistieken kun je ziet wat werkt en wat niet. Als bepaalde factoren verbeterd moeten worden, is dit zo gedaan.