|
Bij Conversies.nl, een website voor online marketing in Groningen, kun je trainingen volgen in Google Ads, een nieuwe manier van adverteren. Google Ads zijn online advertenties die tevoorschijn komen bij de zoekresultaten op Google. Bij de advertenties maak je gebruik van zoekwoorden. Als mensen dat zoekwoord Googelen, bestaat er een kans dat ze jouw advertentie tegenkomen en op die manier naar jouw website gaan. Hierdoor is de kans groter dat ze producten bij jouw bedrijf kopen. Hoe werken Google Ads?In tegenstelling tot de ouderwetse manieren van adverteren – denk aan folders of flyers – wordt door Google Ads meteen de juiste doelgroep bereikt. Mensen krijgen jouw advertentie namelijk alleen maar te zien als ze zijn geïnteresseerd in producten of diensten die je bedrijf aanbiedt. Aangezien deze mensen toch al op zoek waren naar jouw producten of diensten, is de kans groot dat ze ook daadwerkelijk iets kopen wanneer ze je website hebben ontdekt. VindbaarheidMensen die jouw website al eens hebben bezocht, krijgen de advertenties voortaan te zien. De kans is groot dat de klanten nogmaals iets bij je zullen kopen. Bovendien kun je je advertenties richten op een bepaalde regio. Als jij een bedrijf in Rotterdam hebt, hebben mensen woonachtig in Maastricht natuurlijk niks aan je advertentie. Je kunt eenvoudig je locatie instellen, zodat potentiële klanten in je eigen regio jouw advertentie zien en naar je bedrijf komen. Google Ads duur?Je gaat er misschien van uit dat het adverteren aan de hand van Google Ads duur is. Het tegendeel is echter waar. Google Ads is juist goedkoper dan de traditionele adverteermethoden. Je betaalt namelijk pas voor de advertentie, als iemand erop klikt. Zo weet je zeker dat je de advertentie niet voor niks hebt geplaatst. Bovendien kun je zelf de prijs bepalen door te bieden. Dat kan al vanaf een heel laag bedrag. Let wel op dat je advertentie wel pas wordt geplaatst als er een redelijk bedrag tegenover staat. Bied dus niet te laag. Nog meer voordelenBuiten het feit dat Google Ads dus niet duur zijn, kleven er nog meer voordelen aan. Aangezien er gebruik wordt gemaakt van een database, wordt de advertentie altijd automatisch bijgewerkt. Als een bepaald product niet meer op voorraad is, wordt deze ook niet meer geadverteerd. Bovendien kun je zelf ook op ieder moment je Google advertentie aanpassen. Door middel van statistieken kun je ziet wat werkt en wat niet. Als bepaalde factoren verbeterd moeten worden, is dit zo gedaan.
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Laat verschillende kartonnen koffiebekers bedrukken Kartonnen koffiebekers zijn een leuk en ludiek middel om een boodschap over te brengen naar klanten, uw medewerkers, of bijvoorbeeld de bezoekers van een evenement...
- Laat een animatie video maken! Een animatie video laten maken voor jouw bedrijf We kunnen er kort over zijn: animatie video werkt verhelderend. Wil jij complexe materie uitleggen aan jouw...
- Waarom bloggen belangrijk is Binnen SEO is bloggen een groot onderdeel. Deze blogs hebben zo hun voordelen. Ze zijn leuk om te lezen, maar daarnaast bieden ze jouw bedrijf...
- SEO-analyse zelf maken of beter uitbesteden? Veel start-up onderzoeken of je beter zelf een SEO analyse kan maken en uitvoeren of dat zij dat uit handen geven. Mijn voorstel daarbij is...
- De nieuwe en de oude media: 2 handen op 1 buik! In het verleden waren de traditionele vormen van media de enige manieren om de boodschap van jouw marketingstrategie onder de aandacht te brengen. Maar in...
- 5 dingen die een marketingbureau Lelystad voor je kan doen Heb je een bedrijf in Lelystad en zoek je naar een manier om je website naar een hoger level te tillen? Een marketing bureau Lelystad...
