Nexd media
Image default
Entertainment

Zo kun je etalagemateriaal gebruiken om mooie etalages te maken

Het eerste dat mensen zien als ze langs uw winkel komen, is de etalage. Shoppers zien de etalage en bepalen of uw winkel de moeite waard is om te bezoeken. De etalage is als een visitekaartje, daarom moet de etalage er netjes en sfeervol uitzien. Dit kan het aantal bezoekers aanzienlijk verhogen. Maar hoe maak je nou mooie etalages? In de blog hieronder kan je meer erover lezen!

Selecteer je producten

Selecteer producten die je in de etalage wilt tonen. Denk hierbij aan producten die in de actie zijn en hou een thema aan wat je wilt laten zien. Denk hier bijvoorbeeld aan producten, zoals kantoorartikelen dus pennen, rekenmachines en agenda’s. Je selecteert dus producten die iets met elkaar te maken hebben. Dit doe je ook om een duidelijke boodschap af te geven met je etalage.

Overzichtelijkheid

Mensen houden van overzicht, ze willen een bepaalde rust en symmetrie terug zien in een etalage dat oogt nou eenmaal beter. Als een etalage onoverzichtelijk en rommelig is veroorzaakt dat onrust en als mensen zo’n etalages zien dan willen ze het liefst snel doorlopen. Probeer rekening te houden met achtergrond, kleuren, licht en plaatsing van producten.

Gebruik van etalagemateriaal

Probeer regelmatig je etalages te veranderen en hou dan rekening met seizoenen en feestdagen, zoals Pasen en Kerst.  Als je hier niet op inspeelt en dus een langere tijd dezelfde etalage hebt, zullen klanten al snel denken dat er niks nieuws is in je winkel en daardoor komen ze dus niet meer snel binnen in je winkel. Verander daarom regelmatig je etalage zodat je winkel opvalt en de nieuwsgierigheid van klanten wekt.

Verandering van de etalage kun je natuurlijk doen door de producten te veranderen, plaatsing, achtergrond en gebruik te maken van etalagemateriaal, zoals kartonnen materiaal of  etalage decoratie. Door gebruik te maken van etalagemateriaal en decoratie geef je je etalage meteen een andere gevoel en kan je wat creativiteit los laten en hierdoor blijf je uniek.

https://endlessbranding.com/etalagemateriaal