Zakelijke verpakkingen in sociale netwerken: een gids voor iedereen

      Reacties uitgeschakeld voor Zakelijke verpakkingen in sociale netwerken: een gids voor iedereen

kosten website maken

Een merk zonder verpakking is een triest gezicht. Wie koopt er bij u als u uw product niet kunt “aankleden”? De consument in sociale netwerken wordt verwend door de laatste trends in stijl, ontwerpoplossingen voor profielen en communities. Daarom vereist het verpakken van een bedrijf op sociale media uw aandacht. We hebben een artikel over dit onderwerp voorbereid, dus lees en pas de informatie toe om uw merk te promoten.

Wat is een zakelijke verpakking voor sociale media?

Je hebt een social media profiel of community. Wil je dat ze er mooi en gebruiksvriendelijk uitzien? Dan is het de moeite waard om te overwegen hoe u uw merk verpakt.

Een verpakking is een visueel ontwerp van profielen, groepen en bedrijfspagina’s op de sociale netwerken van een bedrijf.

Net zoals alle producten een verpakking nodig hebben, zal uw merk het moeilijk hebben zonder kwaliteitsontwerp.

Waarom heb je zakelijke verpakkingen op social media nodig?

Een volle pagina moet in ieder geval een deel van de bezwaren van het publiek wegnemen, want op het eerste gezicht vormt de consument een mening over uw bedrijf. Uiterlijk is een indicator voor kwaliteit.

De belangrijkste taken van registratie:

  • opvallen;
  • maak het publiek duidelijk wie je bent, wat je werk is;
  • merkbekendheid vergroten.

Een ander pluspunt van een ingepakte pagina ten opzichte van een onverpakte, is dat de prijs van de gerichte actie voor gerichte advertenties voor een geregistreerd account lager is dan voor een account zonder registratie.

Merkverpakkingen in sociale netwerken: wat er precies moet gebeuren

Om het ontwerp van profielen en communities op je te nemen, moet je weten wat er precies moet gebeuren. Laten we eens kijken naar verschillende sociale netwerken…

Facebook

De omslag van een bedrijfspagina op Facebook moet informatief en zo opvallend mogelijk zijn. Dit deel van de verpakking vereist een professionele ontwerpbenadering, aangezien het zich helemaal bovenaan de pagina bevindt.

Avatar

De Facebook-avatar is een kleine ronde foto. Wanneer u namens de bedrijfspagina commentaar geeft en chat, wordt deze weergegeven.

Post sjabloon

Het is wenselijk dat de palen in dezelfde stijl zijn versierd. Om dit te doen, moet u een sjabloon maken.

Informatie

Facebook geeft u de mogelijkheid om informatie toe te voegen aan uw bedrijfspagina. We raden u aan om gebruik te maken van hun aanbod en mensen over uw bedrijf te vertellen.

Instagram

Avatar

Hier, net als in andere sociale netwerken, is er een ronde foto. Het is belangrijk dat het informatief is, aangezien er geen dekking is op dit sociale netwerk. U kunt een logo toevoegen om de bekendheid van het bedrijf te vergroten. Als je een persoonlijk merk promoot, maak dan een avatar met je foto.

Post sjabloon

Omdat het sociale netwerk is afgestemd op visuals, moet alles in het profiel mooi zijn. Wil een tape er niet uitzien als een etalage van een goedkope kiosk uit de jaren 90, dan moet er consistentie zijn in de hele groep. Deze trend is nog steeds relevant, dus het is beter om alles met dezelfde filters te doen, met elementen en kleuren van de huisstijl van het bedrijf.

Cover van trending verhalen

Informatie kan in relevante verhalen worden geplaatst. Bijvoorbeeld prijs, beste werken, recensies. Het verdient de voorkeur om ze in een huisstijl te ontwerpen zodat “eeuwige verhalen” gecombineerd worden met een avatar en postfoto’s.

Informatie

Je kunt maar één link toevoegen aan je Instagram-profielkop. Meestal is dit een overgang naar de website van het merk. Maar u kunt de beperking omzeilen door een multi-link in te stellen, bijvoorbeeld Taplink. Op deze manier kunt u zoveel informatie over het merk geven als nodig is.

Trending trends in social media-verpakkingen

Uniformiteit

Alles moet in dezelfde stijl zijn. Deze trend is al enkele jaren relevant. Dankzij het feit dat er presets zijn in Lightroom en Photoshop (een set permanente instellingen voor fotobewerking) is dit eenvoudig geworden.

Natuurlijkheid

Meer auteursrechtelijk beschermde inhoud, natuurlijke foto’s met filters “op minimaal”, natuurlijke pastelkleuren – geven de mogelijkheid om het organische bereik te vergroten.

Gestructureerdheid

De nette lay-out geeft een gaaf effect bij het bekijken van de feed. Het geeft meteen de indruk van een professioneel ontwerp en een serieuze benadering van detail.

Zakelijke verpakkingen in sociale netwerken zijn een belangrijk onderdeel van promotie. U kunt deze taak zelf aan. Of u kunt zich tot professionals wenden en zij zullen het voor u doen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html