Nexd media
Image default
Gezondheid

3 gewoontes die zorgen voor mentale oververmoeidheid

1. Je bent een eikel voor jezelf
Als je ooit hebt gedacht: deze spijkerbroek maakt me dik, dan maak je je schuldig aan slechte gewoonte #1. “Hoe spreek je tegen jezelf als je je spiegelbeeld ziet nadat je uit de douche stapt?” vraagt ​​Owen. ‘Of als je een fout maakt? Of als je wordt gepasseerd voor een promotie?’ Als je innerlijke dialoog allesbehalve medelevend is, zet je jezelf op het punt om je waardeloos te voelen. Periode.

2. Je vraagt ​​niet om hulp
Als het gaat om wat er echt aan de hand is in je leven (of je nu te maken hebt met bijvoorbeeld een gezondheidsprobleem of relatieproblemen), vermijd je dan het uitladen van je emotionele bagage, zelfs onder de leden van je binnenste cirkel? Sommigen van ons wachten af ​​omdat we onze vrienden en geliefden niet willen belasten. Anderen zijn te bang om er behoeftig uit te zien. Hoe dan ook, als je blijft zwijgen, voel je je nog meer geïsoleerd.

3. Je veegt stress en angst onder het tapijt
Niemand staat natuurlijk te springen om moeilijke emoties te omarmen, maar het vermijden van angst, stress, teleurstelling en zorgen kan destructief gedrag zoals emotioneel eten en alcoholverslaving veroorzaken. Volgens Owen, als je jezelf eindelijk toestaat om alle gevoelens te voelen, zul je een gevoel van opluchting ervaren en daadwerkelijk beter kunnen functioneren.

Als deze redenen te lang aanhouden, dan kun je mentaal oververmoeid raken. Heb jij hier last van? Lees dan dit artikel over mentale overmoeidheid. Vol met tips en tricks! 

https://nickdewaard.nl/