Nexd media
Image default
Business / Business Services

Bedrijven maken steeds meer gebruik van de reviews van hun consument

Reviews zijn op veel manieren zeer belangrijk geworden voor bedrijven. Het geeft zee de mogelijkheid om vertrouwen te wekken bij consumenten. Daarnaast maakt het communicatie mogelijk. Lees hier meer over het gebruik van reviews door bedrijven.

Reviews laten je er betrouwbaar uitzien

Je merk kan een aanzienlijk vertrouwen en geloofwaardigheid opbouwen uit een gestage stroom van positieve recensies. Een van de interessantste bevindingen van recent onderzoek is hoe krachtig de reviews zijn in het opbouwen van de online identiteit van je bedrijf.

Veel shoppers wantrouwen bedrijven met beoordelingen onder (of zelfs boven) vier sterren. Dit laat een kleine foutmarge aan de top over, maar bedrijven met een betere gemiddelde beoordeling hebben aanzienlijk meer kans om beoordelingen om te zetten naar verkeer en verkoop.

De manier waarop klanten over je praten is net zo belangrijk als het feit dat ze je naam noemen. Een zeer positieve review zal je uiteindelijk helpen om meer omzet te genereren.

Reviews breiden het gesprek over je uit

Zeer goede (of slechte) beoordelingen hebben een manier om zich snel te verspreiden. Het stimuleren van consumenten om je bedrijf te beoordelen is een makkelijke manier om je merk te vergroten. Als mensen goede dingen te zeggen hebben, zullen ze hun beoordelingen ook vaker delen op meer sites, waaronder externe websites zoals Yelp, FourSquare en TripAdvisor.

Deze sites zijn van vitaal belang voor je online aanwezigheid, aangezien Google gegevens van hun sites verzamelt bij het opbouwen van een eigen resultaatsranking. Zelfs op individueel niveau kan het hebben van positieve beoordelingen helpen om verdere beoordelingen te stimuleren.

Reviews zijn in toenemende mate essentieel voor de besluitvorming

Een proactief gecultiveerd merk is er een die je online zichtbaarheid verhoogt en dat betekent vandaag de dag dat mensen op verschillende manieren over je moeten praten. Social media is een geweldig hulpmiddel, maar de mogelijkheid voor klanten om op andere kanalen over je te praten is een cruciaal onderdeel van je aanwezigheid.

Bijna twee derde van de shoppers denkt dat online reviews een essentieel onderdeel zijn van het besluitvormingsproces. Als ze willen weten waar ze het beste naartoe kunnen gaan, wenden ze zich eerder tot Google, Yelp en TripAdvisor dan tot een krant of zelfs tot hun vrienden en familie.

Door zich te richten op het creëren van een gestage stroom van reviews, zal je merk eerder opduiken wanneer klanten hun volgende aankoopbeslissing nemen.

Ze hebben een duidelijke impact op de verkoop

Casestudies en theorieën kunnen misleidend zijn. De realiteit volgt niet altijd de logica en er zijn altijd uitschieters. Maar er is een groeiend aantal benchmarkgegevens dat aantoont dat reviews empirisch leiden tot hogere inkomsten.

Een onderzoek van de Harvard Business School heeft aangetoond dat online reviews aantoonbaar invloed kunnen hebben op je resultaat. Merken die positief bekeken worden, hebben betere verkopen, maar zelfs het verbeteren van je sterwaardering kan een positief effect hebben op je verkopen. Volgens het onderzoek leidt een één-sterren verbetering op Yelp.com tot een boost van 5% tot 9% op de omzet op korte termijn. Zelfs een kleine verbetering kan een enorme impact hebben.