|
Tegenwoordig kun je als ondernemer niet meer zonder website. Waar dit tot enkele jaren geleden voor veel lokale ondernemers niet noodzakelijk leek, zien we hier nu een enorme omslag. Logisch, want je website is tegenwoordig je digitale visitekaartje voor je bedrijf. Het is daarom dus belangrijk, dat je ervoor zorgt dat dit op orde is. Je kunt er voor kiezen om zelf een website te maken, maar wanneer je niet over de juiste kennis beschikt, is het aan te raden om dit uit te besteden. Je zult namelijk merken, dat wanneer jij dit laat doen, de resultaten vele malen beter zijn. Omdat het best spannend kan zijn om een website te laten maken, hebben we een aantal tips voor je waar je op moet letten. Wat wil je bereiken?Het belangrijkste voordat je een website op maat laat maken, is dat je voor jezelf weet wat het doel van deze website is. Is het enkel informatief of wil je er ook spullen op kunnen verkopen. Je kunt je voorstellen, dat wanneer jij een plaatselijke bakkerij runt, je er belang bij hebt dat mensen kunnen zien wat je allemaal hebt en ook wat er die week eventueel in de aanbieding is. Je hebt dan dus een relatief dynamische website, waarbij het belangrijk is dat je deze ook continu blijft voorzien van relevante informatie. Heb jij een schildersbedrijf, dan wil je natuurlijk laten zien welke prachtige klussen jij allemaal al hebt opgeleverd en niet geheel onbelangrijk, hoe mensen een offerte bij je kunnen opvragen. Wie wil je bereiken?Het bepalen van het doel van je website is natuurlijk de eerste stap, maar niet geheel onbelangrijk is natuurlijk om te bepalen wie je nu daadwerkelijk wilt bereiken? Wanneer je in de verkeerde vijver loopt te vissen, is de kans op succes natuurlijk een flink stuk lager. Probeer daarom dus ook te achterhalen wat je doelgroep is en speel hier op in. Dit kan zijn door bepaalde acties, maar veel belangrijker is de manier waarop jij deze doelgroep wilt benaderen. Het heeft natuurlijk geen zin, dat je allerlei hippe effecte toevoegd aan je website, terwijl je doelgroep veelal ouderen zijn. Het is dan juist van belang dat je het geheel rustig en ‘clean’ houdt. Wat wil je uitstralen?Een eerste indruk, die kun je maar één keer maken! Het is dus belangrijk dat deze direct goed is. Wat belangrijk is, is dat je een stukje herkenbaarheid creëert. Gebruik daarom dus ook ten alle tijde een vaste huisstijl is alles wat je doet en uitstuurt. Gebruik jij al een bepaalde huisstijl in je fysieke winkel, verwerk deze dan ook in je website. Je zult namelijk zien, dat dit elkaar enorm versterkt.
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Bestekzak mooi laten bedrukken? Wilt u de aankleding van de tafels van uw restaurant of eetcafé helemaal afmaken, dan kunt u de beste bestekzak laten bedrukken. Een bedrukte bestekzak...
- Waarom kiezen steeds meer mensen ervoor om hun boodschappen te bestellen? Tegenwoordig is het helemaal hip om je boodschappen te bestellen, dit komt eigenlijk doordat we allemaal drukker zijn geworden. Het doen van boodschappen kost natuurlijk...
- Zonder stress deelnemen aan een vakbeurs Bedrijven die naar een vakbeurs gaan onderschatten vaak de extra werkzaamheden die daaraan vooraf gaan. Ze bereiden vaak wel de presentaties en het reclamemateriaal dat...
- Waarom is bedrijfskleding belangrijk? Natuurlijk, het staat goed wanneer je werknemers allemaal dezelfde kleding dragen. Maar het doel van een bedrijfslogo gaat verder dan alleen een bedrukt vest. Ook...
- Maak uw relatiegeschenk speciaal met een geschenk op maat! Door het geven van een relatiegeschenk kunt u uw waardering naar uw (potentiële) klanten, relaties en/of medewerkers uitspreken. Om ervoor te zorgen dat u een...
- Carrière richting Zit je in Nederland op de middelbare school of het mbo, dan is loopbaanoriëntatie en -begeleiding (LOB) onderdeel van het curriculum. Je wordt begeleid bij...
